Reisblog van Debora

Eerste dag

Het wifi in mijn huis is ronduit slecht, maar nu heb ik even wifi dus schrijf ik deze update vanaf mijn telefoon.

Dinsdag ben ik veilig aangekomen op Lesbos. Die avond kregen we een berichtje dat er gevechten in Moria waren een dat de meiden de volgende dag niet het kamp in mochten. We moesten gisteren allemaal beginnen in de opslag om spullen te sorteren. Daar hebben we een uurtje wintertasjes voor kinderen klaargemaakt met daarin handschoenen, een sjaal en een muts. Na een uurtje werd gevraagd of ik samen met 2 andere meiden naar het kamp wilden komen want er waren 200 nieuwe mensen onderweg naar Moria. Vorige week is me gevraagd of ik weer in New Arrivals wil werken, dus ze hadden ons nodig. Toen we in het kamp aankwamen was het alsof er niets was veranderd en toch alsof alles anders was. Het kamp was afgelopen zomer vol, maar het kamp is nu extreem vol, en toch dus weer 200 mensen onderweg. Meer dan de helft van deze mensen waren kinderen, waarvan minimaal 10 jonger dan 1 jaar. Zowat al deze mensen, ja ook de baby's, hebben vannacht buiten in de open lucht geslapen, terwijl het 's nachts niet veel warmer is dan in Nederland. Gisteren hebben we deze mensen gelukkig wel dekens, kleding, hygienespullen en een slaapzak kunnen geven.

's Avonds braken er echter weer gevechten uit en moesten we evacueren. Alles is nu gelukkig weer rustig.

Reacties

Reacties

Fam de rooij

?? We denken aan jou.. en aan al die mensen in deze verschrikkelijk situatie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!